top of page
bovenfoto kneitergoed plan -zeekaart.png

Keuzes die richting geven:
een kneitergoed plan

Wat is een kneitergoed plan?

Een kneitergoed plan is zoveel meer dan een stuk papier. Het is een kompas dat richting geeft, keuzes scherp maakt en energie losmaakt in je organisatie. Het vertelt niet alleen waar je naartoe wilt, maar ook hoe je daar komt – inclusief de lastige keuzes en de verandering die daarbij hoort.


Een kneitergoed plan bestaat altijd uit twee pijlers:

  • Een scherpe toekomstvisie – wat voor organisatie wil je zijn, en waarom?

  • Een heldere veranderopgave – wat moet er gebeuren om die visie waar te maken, en wat betekent dat concreet voor mensen, middelen en structuren?


​

Toekomstvisie

kneitergoed plan.jpeg

Een inspirerende visie is pas krachtig als die wordt vertaald naar strategische keuzes. Wat gaan  jullie wél doen, en wat juist niet meer? Welke structuur en cultuur passen bij de doelen die je wilt bereiken? Hier wordt het spannend: een visie schetsen is eenvoudig, maar pas als je echt keuzes maakt, blijkt of jullie hetzelfde toekomstbeeld delen.
Wij helpen teams om dit proces scherp, eerlijk en energiek te doorlopen. Zodat er een toekomstplan ontstaat dat niet in de la verdwijnt, maar leeft in de organisatie.

Een kneitergoed plan blijft niet hangen in mooie woorden.
Het benoemt ook de concrete veranderopgave:

  • Veranderroute – hoe gaan we het aanpakken? Kies je voor agile werken, een stappenplan, of een mix?

  • Veranderresources – welke competenties, tijd, energie en middelen zijn nodig? Waar moeten we eerst in investeren?

  • Veranderpijn – waar gaat het schuren, wat laten we los, waar durven we zelfs te kannibaliseren? En net zo belangrijk: wat blijft wél behouden om houvast te bieden?

Door dit expliciet te maken, ontstaat er niet alleen helderheid maar ook draagvlak. Mensen weten waar ze aan toe zijn en waarvoor ze hun nek willen uitsteken.

Veranderopgave

Hoe wij samen aan de slag gaan

Bij Lobster Company geloven we niet in standaardformats of dikke rapporten. We werken mét (directie)teams en organisaties aan plannen die inhoudelijk kloppen én die gedragen worden door de mensen die ze moeten realiseren.
Dat doen we door ratio en emotie te combineren:

  • De harde kant van analyses, keuzes en structuren.

  • De zachte kant van draagvlak, energie en veranderbereidheid.
     

Een kneitergoed plan van Lobster Company is dus geen papieren werkelijkheid, maar een springplank voor echte transformatie.

Ontdek hier drie korte video’s die onze drie principes toelichten voor een strategie waar iedereen enthousiast de schouders onder zet. Een gratis introductietraining met filmpjes, tips en een toolbox met talrijke tools om zelf direct mee aan de slag te gaan!

Annette van Walt Meijer

"Lobster Company heeft ons heel goed geholpen bij het maken van ons strategisch plan voor de komende jaren. Ze schakelen heel gemakkelijk van strategie naar het tactisch level.

Ze zijn sterk in het leggen van de verbanden tussen de diverse onderwerpen vanuit het perspectief van de gebruiker, stakeholder en medewerker. Ze schromen daarbij niet om kritische vragen te stellen.

Ik heb onze samenwerking als heel prettig en vruchtbaar ervaren. ".

Annette van Walt Meijer

Manager Mens & Organisatie CROW

ZIN OM AAN DE SLAG TE GAAN?

Bel ons op 085 06 05 208 of laat een bericht achter en wij nemen contact met jou op.

LOBSTER COMPANY

Tel. 085 - 06 05 208

  • LinkedIn
  • Instagram
bottom of page