Klantreis 4.jpg

KLANTREIZEN IN B2B

WORDT ONDERDEEL VAN DE TOEKOMST VAN UW KLANT!

Bij een klantreisonderzoek wordt inzicht gebundeld in hoe de drivers, emoties, beleving, WOW-momenten en pijnpunten van klanten spelen doorheen heel de reis van overwegen, kiezen, kopen, gebruiken. Inzicht en invoelen van de échte klantbeleving, geeft unieke handvatten voor slimmere, efficiëntere en meer impactvolle memorabele touchpoints met de klant in te richten. Vanuit een gedeelde beleving in de breedte van uw organisatie.

competitive advantage.jpg

KLANTREISONDERZOEK IN B2B:
CONCURRENTIE VOORDEEL BINNEN HANDBEREIK.

Je wil liefst onderdeel zijn van de ambities van jouw klanten. Dat maakt je onmisbaar. Dat gaat verder dan een goedgetraind salesteam dat aan de relaties bouwt en de voordelen van de producten en diensten illustreert. Klantreisonderzoek levert de inzichten en concrete handvatten om je helemaal in te bedden in de toekomst van jouw klanten.

Wat levert het op?

Gedeeld inzicht in de leefwereld van de klant: zijn wensen en behoeften, emoties, pijnpunten.

Inzicht om cruciale contactmomenten in te richten en te verbeteren: van trigger tot gewenste actie.

Vernieuwd enthousiasme en verbondenheid bij de medewerkers door de échte klantverhalen.

Uitbouwen van klantrelevant onderscheidend vermogen in product en dienstverlening.

Kortom: een basis om een onderdeel te zijn van toekomst van uw klant.

Graag vrijblijvend van gedachten wisselen hoe bereikbaar dit concurrentievoordeel voor jouw bedrijf is? Bel Kris (06/454.18.325) of Dorien (06/163.88.054) .

klantreis 6.png

KLANTREISONDERZOEK IN B2B: COMPLEXER, DUS MEER VOORSPRONG TE BEHALEN.

Het plaatje van de klantreis ‘naar de Ikea’ is vrij bekend. Maar veel te eenvoudig om de situatie van een gemiddelde B2B-klant te vangen, waar vaak lastig grijpbare processen spelen binnen een complexe DMU. De inkoper, gebruiker, beslisser, beïnvloeders,… beleven de reis vaak op een verschillende manier, op verschillende tijden, hebben verschillende emoties en belangen, spreken een andere taal.


Juist dan is het krachtig om in de schoenen van de sleutelspelers te gaan staan en de verschillende klantreizen te beleven, de samenhang te zien, de salesfunnel uit te breiden tot een relation funnel en de belangrijkste handvatten uit het integrale klantreisbeeld te vertalen naar slimmere, efficiëntere en meer impactvolle memorabele touchpoints en meerwaarde in product en dienstverlening.


Graag vrijblijvend van gedachten wisselen hoe bereikbaar deze voorsprong voor jouw bedrijf is? Kijk hier verder of bel direct Dorien (06/163.88.054) of Kris (06/454.18.325).

thermofisher.png

KLANTREIS VOOR ECHTE KLANTGERICHTHEID: THERMO FISHER DEED HET.

Hoe krijg je grip op een customer journey bij innovatieve investeringsgoederen van vele miljoenen? De reis is over meerder jaren en een complexe DMU uitgespreid. Ook bij Thermo Fisher Scientific is een internationaal team betrokken dat tot verschillende disciplines behoort en in een matrix-relatie tot elkaar staat.

Een typische B2B situatie waar meerdere individuele klantreizen onontwarbaar samenhangen. Hoe klantreisonderzoek de basis legt om een onderdeel te zijn van toekomst van de klant, lichten we je graag toe.

Thermo Fisher Scientific zegt hier zelf over:

Thijs Bressers, Customer Experience Manager

De brede expertise en ervaring van deze club maakte het voor ons mogelijk om binnen enkele maanden een Customer Experience programma op te zetten. Met name de praktische, nuchtere benadering om de klant-emotie in kaart te brengen heeft ons een schat aan klant-inzichten gebracht.

Christel Verboven, Global Business Development Manager Cryo-EM for Pharma Materials & Structural Analysis

Zelfs na jarenlange succesvolle ervaring met marketing en sales en mijn reeds geavanceerde manier van “customer centric” of te wel “outside-in” aanpak, heeft de samenwerking met deze customer journey specialisten en dit project mijn customer centric denken enorm aangescherpt en mijn inzichten in de noden van de klant enorm verbeterd. Ze blijven met hun expertise en scherpte hameren op de pijnpunten en mogelijke valkuilen. Een aanrader als je jouw klantreis effectief wil verbeteren.

Graag vrijblijvend van gedachten wisselen hoe bereikbaar dit concurrentievoordeel voor jouw bedrijf is? Bel Kris (06/454.18.325) of Dorien (06/163.88.054) .

klantreis start vroeger.png

DE REIS BEGINT ALTIJD VROEGER DAN VERWACHT

Wanneer start voor jouw klanten de klantreis waar jouw organisatie onderdeel van wil zijn? Dit is meestal lang voor het eerste contact met jouw organisatie.
Klantreisonderzoek biedt inzicht in de sleutelmomenten en kiezels in de schoen in de hele reis van jouw klant, ook op de momenten dat jij niet betrokken bent.


En wellicht zit daar voor jouw organisatie de sleutel om het verschil te maken voor de klant! Je ontdekt waar kansen liggen om eerder of juist later in de klantreis waarde toe te voegen dan de huidige ‘standaard’ in de markt. Je kijkt breder dan de sales funnel.

Graag vrijblijvend van gedachten wisselen over de waarde van klantreis-onderzoek voor jouw bedrijf?

Bel Kris (06/454.18.325) of Dorien (06/163.88.054).

wsp rijnmond4.jpg

INZICHT IN DE WERVENDE WERKGEVER ALS BASIS VOOR OPTIMALE DIENSTVERLENING IN ROTTERDAM.

De missie van WerkgeversServicepunt Rijnmond is om ervoor te zorgen dat werknemers met enige afstand tot de arbeidsmarkt goed terechtkomen bij werkgevers met een sociaal hart die op zoek zijn naar personeel.

Daarvoor is inzicht nodig in de werkgevers. Hoe ontstaan vacatures, hoe wordt er naar kandidaten gezocht, hoe loopt het wanneer een nieuwe medewerker aan de slag gaat? Wat maakt dat er wel of niet aan WSP Rijnmond gedacht wordt voor kandidaten?

Een B2B dienstenomgeving met zeer diverse klanten én zeer diverse concurrenten. We lichten je graag toe, hoe klantreisonderzoek de basis vormde voor een optimale dienstverlening en meer.

Ton van der Leck, Algemeen manager WerkgeversServicepunt Rijnmond, over de resultaten: “Lobster Company bracht als het ware de werkgever naar binnen. Met verrassende nieuwe inzichten in behoeften, emoties en pijnpunten. Zodat we samen de vertaalslag konden maken naar het beter inrichten van de cruciale contactmomenten met de werkgevers. Bijvoorbeeld door extra touchpoints in te richten aan het einde van de reis om de nieuwe medewerker goed te laten landen in de nieuwe baan.”


Graag vrijblijvend van gedachten wisselen hoe bereikbaar dit concurrentieel voordeel voor jouw bedrijf is? Bel Kris (06/454.18.325) of Dorien (06/163.88.054)